Monday 16 April 2012

Takda kerja , cari kerja #Part 1

Assalammualaikum .
Bismillahhirrahmannirrahim :)

I'm back ! setelah bercuti selama seminggu dari segala kesibukan bandar dan hiruk-piruk kota . Aku balek kampung beb .. melambak cerita yang aku nak kongsi sebab cuti aku kali ni TERsangatlah bermakna bagi aku .
setiap masa diisi dengan pelbagai aktiviti gila-gila bersama kawan dan keluarga . memang tak ah aku nak duduk kat rumah , memang tak ah aku nak ikat kaki . konfem aku takkan duduk rumah kalau aku berpeluang balek kampung . rugi ah kalau balek kampung tapi tak gembira bersama kawan-kawan . rugi ah kalau tak jual muka seposen ni kat orang lain . hahaha

oke , hari tu aku balek kampung sorang-sorang naek bas yang tersangatlah sempit . dahla bontot aku besar tempat duduk kecik pulak tu . adehaiiii .. aku balek pukul 10 pagi . dengan mata yang mengantok ... aku samapi kat Mukah kira-kira pukul 12 lebih ..

gambar di atas bukanlah bertujuan aku nak boikot sapesape . tapi aku just nak tunjuk yang aku balek naek bas dengan tambang RM20.00 . mengambil masa selama 3 jam lebih nak sampai Mukah . dalam bas aku berangan sorang-sorang sebab aku balek sorang . takkan nak berangan dua orang pulak ..
aku duduk seat number 7 . pergh ! ada sorang mamat yang seat number 8 tapi aku surh dia duduk tempat lain . hampir je mamat tu nak bergolong-golong sebab aku tak mau dia duduk tepi aku . sempit beb ! tak dapat ah aku tidyr kalau dia duduk tepi aku . konpem ah tak dapat ! so , dengan perasaan malu yang menebal , jejaka pujaan sarawak tu pun duduk seat lain . hahahaha . aku memang jahat ! sori laa :)

oke , sesampainya di MUKAH ..
selama 3 jam tu aku tahan perut yang lapar . mana taknya seampai je kat terminal Sibu aku tak sempat nak beli apa-apa . nak buang air kecil pun tak sempat ! huh . sebab masa tu terlalu banyak orang yang nak balek kampung so sangat susah nak cari tempat parking . disebabkan aku seorang yang adventure aku beli tiket 5 minit sebelum bas berlepas .. so , tak sempat apa-apa . sempat kentut je .
sampai je kat Mukah , aku terus cari kedai makan . aku tapau dua menu . aku memang pelahap !


ni menu pertama aku . MEE GORENG BASAH ! sedaap sangat . aku tapau kat kedai 1 Malaysia . 
disebabkan aku segan nak makan dua menu dalam satu masa , so aku tapau makanan . aku makan kat hostel kakak aku . so , takda orang lain yana nampak . hahahaha
mee ni berharga RM4.00 . berbaloi aah , dahla murah sedap pulak tu !


ni menu kedua , NASI GORENG SEAFOOD ! pergh , seafood-seafood ni aku memang suka tahap menggila . ditambah sedikit sambal . harganya RM4.00 . murah giler ! makanan kat Mukah memang murah-murah je , that why aku suka Mukah .

siap melahap aku tunggu orang ambek dari hostel kakak . hostel kakak betul-betul berada di tengah-tengah bandar Mukah . dan aku suka sebab tak jauh dari terminal bas . taklah aku penat sangat nak bawak beg aku yang besar-besar tu .. hihihihi .. tunggu punya tunggu , driver aku sampai pukul 4 petang . weyh ! dari pukul 1 aku tunggu pukul 4 baru sampai . aku apa lagi , konpem ah aku tido , aku takkan buang masa yang ada begitu saja . hhahaha . 


tu lah muka orang bangun tido . sebelum balek rumah aku sempat snap lagi muak aku yang tak bermaya ban berminyak saat-saat bangun tido . huahuahuahua ..
 
 sampai je my driver aku tengok kereta dah full . dorang ni nak ambek aku ke , atau saje nak letak aku dalam bonet kereta ?? konfius =_= 
kereta proton saga muat 5 orang tapi aku tengok dorang dah cukup-cukup 5 orang . nasib baek badan aku ni taklah besar sangat . ahahahha . perasan ! bila aku masuk je , wei ! muat laa even duduk depan belakang , depan belakang . nak muatkan supaya tak terlalu berhimpit . bila bukak je pintu nasib baek tak jatuh gedebuk terus ! so , aku sampai kat rumah setelah pusing-pusing kat Mukah . pukul 7 malam macam baru aku samapi kat rumah . dari 10 pagi , pukul 7 baru sampai kat rumah ..


tu laa , muka aku yang tersangatlah penat . tapi , aku senyum jugak ! 
gambar di atas ialah gambar hiasan semata . ahaha . tiada kaitan antara yang hidup dan yang mati :)


 k .. ni entri pertama ! entri pasal ketibaan aku kat Mukah yang disambut meriah . ahahahha !



 

No comments:

Post a Comment

ade oang membebel laaa ...:p