Monday 16 April 2012

Takda kerja , cari kerja #Part 3

Assalammualaikum .
Bismillahhirrahmannirrahim :)

seperti yang dijanjikan ! next entri pasal aku . kisah aku sebagai pekerja kantin . lalallaa ~ seronoknya .


ni adalah hari pertama aku jejakkan kaki kat kantin SMKD . tauke besar tengah masak sambal nasi lemak .
gambar  di atas ialah kazen aku . TAUKE BESAR BEB !  ahahaha .
oke , kalau korang nak terjah FB dia boleh gak . just klik ! Dianz Dianie Jaafar 
dia yang control semua hal dalam kantin ni termasuk duit dan pembelian barang modal . hebat tak ??


this is my cuosin also . korng pun dapat klik FB dia kalau korang nak ! Akylh Tahir 
baru sampai terus masak . walaupun just masak telur dadar . ahahahha


ni jugak kazen aku . nak terjah FB dia korang boleh klik ! Misszz Winduu 
laki tu pulak kazen aku merangkap pakwe dia . wei ! macam tu ke duduk depan pakwe ? siap angkat kaki makan ? 
u see , laki tu makan pakai garpu dan sudu . elleh , konpem ah dia rasa macam makan kat restoran . kitorang semua makan pakai jari . dia pulak mengada makan pakai sudu . ahahha


Hari pertama sebagai pekerja kantin .....


it's me ! bangun seawal 4 pagi sebab nak siapkan banyak benda . aku bangun je 4 pagi tapi aku still duduk dalam bilik tunggu turn nak mandi . yang lain dah sibuk aku jugak yang belum siap . ahahahha
gambar di atas adalah gambar yang menunjukkan aku tengah packing nasi lemak . RM1 sebungkus , sapa nak beli ??
maybe around seratus bungkus yang mesti dibungkus dalam satu pagi .

seriusly , memang jarang nak bangun seawal 4 pagi kalau tak da hal apa-apa . itu yang menyebabkan ianya adalah pengalaman yang sangat menarik . even penat tapi seronok .
tangan tu memang tak henti sangat sebab banyak kerja yang kena buat . melayan pelanggan dan macam-macam lagi . wani memang jarang sangat nak handle duduk depan take order sebab aku SPU siket . ahahaha .. so , aku siket-siket tolong hantar order .


senyum ~ pagi-pagi dah senyum lebar . oh , hati berbunga-bunga . seperti ingin keadaan ini kekal untuk selamanya :)
beg hitam tu duit ! aku nak beg hitam tu . hahaha
aku bergambar siap pakai appron menggambarkan aku seorang pekrja yang skema tapi sweet . 
nampak tak tepi besen tu ? dalam besen ada mee yang menunggu untuk dimasukkan ke dalam plastik .
kang aku makan kau nanti mee baru kau tau .


ni bila dah tengahari mata pun mengantok . tu pasal eren tutup mata . tu pasal muka kilah berlagak semacam . MENYAMPAH !
keadaan dah semakin tenang dah takda sapa yang nak ambek order :)
hoorey ! berjaya melepasi azab pada hari pertama . 
budak-budak kelaparan seperti keluar dari kandang .

Hari kedua .....

seperti biasa , pagi-pagi isi nasi lemak masuk dalam plastik . hari kedua , hari Selasa pakai baju kaler merah sama ngan Cik Abang ! awwww ~ matching gitew ...

sebelum bagi duit tu kat aku , kira duit tu baek-baek .. jangan sampai terkurang pulak ! hahaha
tauke besar tengah kira duit . khusyuk sampai tak perasan orang lain ambek gambar ..

Hari ketiga ...
cuti , then tak bukak kantin sebab takda orang yang nak beli .. cuti Pertabalan Agung ..


abaikan bilik yang bersepah seperti tongkang pecah . aku pun tak tau sapa yang snap aku .
ni gambar aku yang kelaparan tengah bersiap nak keluar makan dengan skandal-skandal sekalian ..
ahahaha ..
aku kemain awal bersiap , dorang selamba je muka . macam tak tau yang aku tengah lapar tahap cipan . pagi tu kitorang bangun lambat sebab target bangun terus bersiap nak pergi makan tengahari kat luar ..
tapi , mata aku pulak yang mengada tak mau tido . thats why aku yang paling awal siap .


aku tak peduli . walaupun muka nampak berminyak ! hahaha
haa ! tengok muka tauke besar kitorang . dialah yang ajak kitorang makan kat luar ...

Kitorang makan kat Sri Dalat ..  kononnya kat situ ada Nasi Ayam Penyet . Nasi ayam ke ?? konfius =_= hahaha 
kenapa aku rasa aku tersangatlah ayu kat situ . adeh-adeh ...


dua orang gadis rock yang tak berapa nak rock . muka pun layan je . ahahaha
kononnya pakai gelang hitam tu rock . ye ke ?? hek eleh !

kitorang order NASI AYAM PENYET , AIR LAICI & ABC ! 
setiap sorang ada ~ pelahap ..  tak mau kalah ..

 

ni lah yang dikatakan NASI AYAM PENYET ! tapi , memang tak rasa nasi ayam . then , my kazen cakap sambal yang ada dalam magkuk biru tu sedap . tapi , aku rasa memang tak sedap ! tapi aku makan habis . ahahahah
aku tak tau la pulak berapa harga satu pinggan nasi ayam , air laici dan ABC ..
lupa nak tanya ngan tauke besar ..

aku rasa blog aku dah mula buat hal ..
dah tak dapat nak upload gambar .. so , entri ni akan bersambung di Takda kerja , cari kerja #Part 4 ..
tengs 4 reading :)
 
 


 
 

 
 


No comments:

Post a Comment

ade oang membebel laaa ...:p