Wednesday 18 April 2012

Takda kerja , cari kerja #Part 4

Assalammualaikum ..
selamat pagi bumi :)

pagi ni mengada pulak kepala otak ni .. bersemangat giler nak on laptop terus nak update blog .. sambil ditemani TV3 ( Malaysia Hari Ini ) aku taip blog sorang-sorang .. takkan ajak orang lain kot .. ni blog aku laa beb , tak mau aah suruh orang lain taip ..
sorang-sorang kat rumah , aku rasa aku blur tahap cimpanzi ! tak tau nak buat apa ...
pagi-pagi dah aku off hp gara-gara aku tak mau orang lain ganggu aku yang tengah concentrate nak taip blog kesayangan ...
weyh ! tengah aku khusyuk taip blog ni , tibe-tibe muncul muka Fizo Omar kat kaca TV ( MHI ) . terbantut dah idea nak taip blog , cair tengok Fizo ...

keyh , hari tu entry ni tergantung takat gambar nasi tu kan ? hari tu tiba-tiba internet buat hal , blog pun buat hal so terpaksa publish je entri sebab malas nak buat sebagai draft ...

ni adalah sambungan cerita pada hari ketiga berada di Dalat .....
off duty :)


perut pun dah kenyang , hati pun dah senang ... ahihihi
pinggan pun dah nampak licin tapi taklah terlalu licin ... penuh satu meja kitorang order makanan padahal 4 orang je ..
ahahahha ! pe hal ah kazen tak gambar terus je laki kat belakang tu ?? nampak macho ! nampak je , dalam hati tak tau ...


peace ! aku nak tunjuk muka kiut aku sebelum aku pergi jalan-jalan cari makan :)
hiraukan objek di belakang sebab semua ni gara-gara kazen yang suka sepahkan baju ! hahahha ..
yang kaler pink tu sebenarnya belakang kazen aku .. jurukamera tak boleh detect tu pasal dia snap belakang kazen aku jugak !

sebenarnya terlalu banyak gambar .. puas dah belek-belek , tengok-tengok ...
gambar yang aku tunjuk tak bermaksud aku just nak promote diri aku ..
sebenarnya banyak lagi gambar kazen aku yang lain ..
kalau la upload gambar tak terlalu mengambil masa yang banyak memang aku dah upload semua ...
oke , continue with story mory ..

Hari ke 4 ......
aku lupa nak snap gambar dari awal pagii ..
aku just ingat nak snap after break !


this is my kazen .. weyh , aku speaking London ..
aku baru ingat nak snap bila aku tengok banyak duit dalam besen merah tu .. mana tau , kazen aku sudi bagi kat aku :)
walaupun nampak banyak tapi tu semua adalah duit singget ! ni dah jadi rutin kitorang kira duit after student masuk kelas ..


weeeeee ~ aku senyum melebar .. kazen aku punyalah seronok hitung duit aku siap menggedik pulak ..
kalau tak silap hari tu kitorang dapat around SERIBU .. bold siket .. ahahha

disebabkan ni adalah hari terakhir aku join dorang so kitorang decide nak snap gambar yang nampak pelik dan skema .. jom tengok !











kalau aku tengok gambar ni memang aku nak gelak sorang-sorang .. makin lama aku simpan makin lama aku gila sorang-sorang .. ahhaha
muka dorang punyalah selamba macam takda papa berlaku ..
aku yang tahan sakit perut tengok dorang ..

Last day memang sedih sebab 4 hari tu memang cukup bermakna ..
even penat tapi muka tetap happy ..
macam otak ni ringan je ...padahal kalau nak diikutkan kepala otak ni serabut dah macam akar pokok ...
pengalaman yang sangat menyeronokkan bagi aku ..
sebelum balik aku sempat siapkan sekeping surat kat dorang ..
Allah je tau sebenarnya berat hati nak tinggalkan dorang .. walaupun dorang adalah kazen aku sendiri tapi kitorang jarang jumpa .. masing-masing ada hal masing ..


oke , cukup sampai di sini pengembaraan bersama Upin & Ipin .. ooops! terpesong dari landasan keretapi ...
next entry ..
Takda kerja , cari kerja #Part 5..
tengs for reading ..







No comments:

Post a Comment

ade oang membebel laaa ...:p